کتابخانه عمومی

کتابخانه عمومی

انسان کیست جز موجودی نگران، برخاسته از زمین وآرزومند اختران آسمان
کتابخانه عمومی

کتابخانه عمومی

انسان کیست جز موجودی نگران، برخاسته از زمین وآرزومند اختران آسمان

این لامپ 110 سال سن دارد

این باور دشوار است که یک لامپ حبابی می تواند برای 110 سال زنده باشد، اما واقعا یک لامپ در جهان است که از سال 1901 تا حال حاضر، آن متوسط قبل از پرواز برادران رایت وجود دارد.

تصور کنید که در این 110 سال، چقدر جهان تغییر کرده است اما این لامپ هنوز زنده است. شروع کار این مرد لامپ سخت در سال 1901 بود، در آن زمان، در "لیورمور" کالیفرنیا این وعده داده شده بود که یک دستاورد تکنولوژی مدرن خواهد شد به زودی نصب شده است، این دستاورد لامپ که رشته های کربن در آنها استفاده شده است بودند. یک مخترع آدولف کیلت این لامپ را اختراع کرده بود و الکترونیک شلبی آن به صورت فله تولید شده است.

  

 

 این لامپ طراحی و زیبایی خاص خود را در آن زمان بود، رشته کربنی به شکل خاص یک منحنی حال و انحنای آن با لامپ های معمولی در آن زمان متفاوت بود. با وجود تولید این لامپ با کیفیت بالا شرکت پس از مدتی متوقف شد و این شرکت ورشکست شد.


برخی می گویند به دلیل چند نور بودن این لامپ ها، اما شما باید بدانید که در آن زمان، نور این لامپ ها روشن تر از لامپ های ادیسون بود. ما می گوییم این لامپ در 110 سال تبدیل شد و احتمالا برای شما این سوال است که ممکن است که قدرت آنها در 110 سال داشته باشد؟ باید گفت که در این 110 سال، کاملا تنها در 7 روز چراغ خاموش برای تعمیرات خطوط برق و قطع برق به صورت تصادفی تبدیل شده است، و بقیه روز، این لامپ به طور مداوم روشن بوده است.

این لامپ که ما در مورد آن صحبت کردیم، روشن است در لیورمور(شهری در کالیفرنیا) در ایستگاه شش وجود دارد. با این حال، در سال 1976، آنها به جای لامپ را تغییر داد و آن را از یک ایستگاه آتش نشانی به ایستگاه دیگری منتقل کرده اند. در آن زمان، آنها نگران بودن مبادا لامپ به علل متفاوت از بین رود و یا آن تجزیه شود، اما این اتفاق رخ نداد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.